QMS
– Sistem menadžmenta kvalitetom

Zašto je potreban ISO 9001

  • Izvoz na tržište EU
  • Zahtevi klijenata / kupaca
  • Učestvovanje na tenderima

Ciljevi QMS sistema:

  • Sistematičan, odgovoran i praktičan pristup vođenju preduzeća / firmi i ustanova
  • Analiza i poboljšanje performansi poslovnog sistema
  • Integrisanje i optimizacija procesa (rada) i ispunjavanje zahteva za postizanje kvaliteta proizvoda i usluga
  • Eliminacija „putovanja greške“ kroz proizvodno/uslužni proces

Projektovanje i priprema QMS-a:

  • Utvrđivanje ciljeva i planiranje procesa radi obezbeđivanja kvaliteta
  • Tehnički propisi i standardi za proizvode i usluge
  • Analiza (složenosti) procesa, proizvoda i usluga
  • Zahtevi ISO 9001
    • Uspostavljanje i primena dokumentovanih informacija
    • Procena rizika za sve glavne procese i zainteresovane strane
    • Praćenje i merenje rezultata procesa
    • Korektivne mere i unapređenje performansi procesa
  • Za potrebe sertifikacije – kriterijumi ocenjivača

Procesi ISO 9001

  • Upravljanje dokumentima i zapisima
  • Interno komuniciranje, od nuđenja i ugovaranja do isporuke kupcima / korisnicima
  • Planiranje i razvijanje procesa za realizaciju proizvoda/usluga
  • Utvrđivanje i preispitivanje zahteva za proizvod/uslugu, kao i komuniciranje sa korisnicima / kupcima
  • Projektovanje i razvoj, karakteristike i performanse proizvoda / usluga
  • Nabavka: informacije o nabavci, verifikacija predmeta nabavke i uspostavljanje autsorsom
  • Upravljanje realizacijom, identifikacija i sledljivost, interni i eksterni transport, skladištenje, pakovanje, isporuka i post-prodajne aktivnosti
  • Upravljanje uređajima za praćenje i merenje
  • Interna provera, praćenje i merenje performansi procesa, praćenje i merenje karakteristika proizvoda, upravljanje neusaglašenim proizvodom, analiza podataka.